arrangere et vellykket bedriftsarrangement
  • Firmafest

Slik arrangerer du en vellykket firmafest

Er du ansvarlig for å arrangere den store festen? Har du fått i oppgave å arrangere kick-off for jobben eller kanskje bedriftsjubileumet? Trenger du litt tips til planleggingen og hvordan gjennomføringen av arrangementet går mest mulig smertefritt? We’ve got you covered!

Vi deler av vår ekspertise gjennom 20 år og gir deg gode tips du bør ha lett tilgjengelig – og som garantert vil gjøre festen til en «snakkis» i lang tid.

Skulle du ønske at dere hadde flere sosiale sammenkomster med jobben?
Vi gir deg seks gode grunner til hvorfor en firmafest er en god investering for bedriften.

10 TIPS TIL ET VELLYKKET BEDRIFTSARRANGEMENT

  1. Planlegg i god tid og gjør grundig research. Hvilket budsjett har dere? Hvor skal dere være? Ønsker dere et lokale helt for dere selv? Eller holder det med et bord?
  2. Matservering. Ønsker dere å bestille mat fra et eksternt byrå? Skal dere ha et koldtbord der alle tar med en rett hver? Eller skal dere finne et lokale som tilbyr matservering? Dette er noe du bør ta stilling til tidlig.
  3. Kombiner! Mange venues har mulighet for å kombinere møter og fest. Hva med å ha et inspirerende møte på dagen i forkant av festen?
  4. Organiser eventuelle innslag til kvelden. Skal det holdes taler? I så fall, hvem? Trenger dere projektor og lerret? Trenger dere anlegg til presentasjoner eller musikkinnslag? Skal dere ha prisutdelinger? Forhør deg med stedet du planlegger å ha festen. Kan de være behjelpelig med dette?
  5. Underholdning til festen? Hvorfor ikke toppe festen med et musikals innslag? Eller kanskje dere ønsker en komiker?
  6. Når skal du festen finne sted? Legg gjerne arrangementet på en ukedag. Dette er for å sikre at flere kommer, i tillegg til at det ikke vil krasje med folks egentid i helgene. De fleste vil helst skille jobb- og privatliv. Mandag til onsdag er ofte bra dager.
  7. Send ut invitasjoner, enten på mail med kalenderoppføring, lag et Facebook-event eller sendt ut fysiske invitasjoner. Sett start og slutt-tidspunkt. Husk å ha med påmeldingsfrist!
  8. Spesifiser kleskoden. Jo mer konkret du er, jo bedre. Er det smart casual? Mørk dress?
  9. Dokumentér kvelden. Delegér ansvar. Få folk til å ta bilder og film fra kvelden. Hva med å lage egen hashtag som alle kan bruke? På den måten har man mulighet til å gå tilbake i sosiale medier og se de morsomme bildene fra kvelden!
  10. Be om hjelp! Det er lov å spørre om hjelp. Ofte kan det bli veldig mye å tenke på for én eller to personer alene. Deleger ansvaret eller bruk en prosjektleder. Forhør deg med venuet om de kan bistå med dette.
  11. Lag en sjekkliste og huk av etterhvert som dere har gjort de ulike punktene.

ER DU INTERESSERT I Å HØRE HVA VI KAN GJØRE FOR DEG OG DIN BEDRIFT?

Ta kontakt med oss i dag for en uforpliktende og hyggelig samtale.

«Denne opplevelsen unner du deg! En smakfull meny akkompagnert med vinpakke eller en alkoholfri drikkepakke. Artistene leverer her et sterkt show spekket av imponerende opptredener. Dette anbefaler jeg på det sterkeste!»

– Bjørn Preben A, 12.4.2022

mest leste artikler:

«Dritbra konsept hvor du får mye for pengene. Stedet serverer glitter, glam, musikk og show, med god mat, høy stemning og fargeglade drinker. Kelnerne danser på bordet. Vi burde hatt flere slike steder i Norge.»

– Stein Erik P., 1.8.2022

«Fantastisk sted! God mat i passe posjoner, og en smilende og oppmerksom servitør. Showet var over all forventning! Sang, dans og akrobatikk i verdensklasse! Et besøk her blir tradisjon fra nå av.»

– Marianne O., 2.6.2022

«Var der på firmafest og hadde det helt utrolig hyggelig! Nydelige omgivelser og servitørene var superbra. Makan til service har jeg ikke vært borti på lenge. Vi fikk varm mat og drikkene kom med jevne mellomrom. Følte oss godt i varetatt. Showet tok pusten fra deg og løftet hele opplevelsen til nye høyder. Dette må oppleves minst en gang. Det er min andre gang.»

– Tina Alexandra N., 15.5.2022

book
Billetter

Nyhetsbrev